Skip Navigation

Как да създадем LinkedIn профил, който прави впечатление?

10.12.2020

Как да създадем LinkedIn профил, който прави впечатление?

Социалните мрежи присъстват във все по-голяма част от нашия живот - както в личния, така и в професионалния. Ако се чудите как да намерите нова работа, да разширите мрежата си от професионални контакти, да обогатите знанията си в конкретни области или да участвате в значими за вас дискусии, то тогава LinkedIn е точната платформа.

За да присъствате активно в това пространство, то трябва да създадете собствен профил, който да ви отличава. Колкото повече информация за себе си включите, толкова повече ключови думи ще има, по които някой потенциален работодател или бизнес партньор може да ви намери. 

Първото нещо, на което да обърнете внимание и не трябва да подценявате, е снимката. Знаете ли, че една професионално направена снимка, може да доведе до 14 пъти повече разглеждания на профила ви?

Като следваща стъпка, платформата дава възможност да напишете кратко резюме. Това е една от секциите, които се виждат в самото начало и е от изключително значение. Там можете най-пълно, но и максимално синтезирано да опишете себе си - опита и квалификациите, постиженията, ключовите компетенции и експертизата, които имате. Представете се накратко пред бъдещия си работодател или бизнес партньор.

Отделете необходимото време, за да попълните професионалния си опит и образование. Подобно на автобиографията, започнете с последната заемана длъжност или придобита квалификация.  Избройте основните си задължения и ключовите постижения. Препоръчително е да включите всички проекти, в които сте участвали, както и награди, курсове или сертификати, които имате. Доброволческите инициативи, в които сте се включвали, също имат отделна секция и е полезно да бъдат описани. Не забравяйте да изредите всички езици, които знаете, като посочите обективно нивото на владеене.

LinkedIn дава възможност и за подробно изброяване на уменията и компетенциите, които имате - преносими и специфични - ИТ, технически и т. н. Съобразете ги максимално със сферата, в която искате да се реализирате, като не забравяте, че всяко от тях е ключова дума, по която може профилът ви да бъде намерен от потенциален работодател или бизнес партньор.

След като сте попълнили максимално подробно профила си, следващата стъпка е да започнете да добавяте професионални контакти. Може да използвате функциите за търсене чрез връзки от имейла ви, колеги от работа, състуденти и съученици. Ще забележите, че LinkedIn ще започне да ви предлага списъци с „Реорlе уоu mау knоw“. Отделете време и ги разгледайте. Вероятността да познавате част от хората е голяма. Ако решите да добавяте непознати, е хубаво те да са в сферата, от която се интересувате или имате опит. Желателно е при евентуална покана за свързване, да изпратите и персонализирано съобщение. Колкото повече контакти добавите, толкова по-често ще излиза вашият профил при евентуално търсене.

Все по-използвана и полезна функционалност на LinkedIn мрежата и между контактите е възможността за даване и получаване на препоръки. Обикновено те се пишат от/за колега, мениджър или бизнес партньор и дават допълнително потвърждение за вашите компетенции и способности. Важно е да имате такива, тъй като точно те биха ви отличили от кандидати със сходни на вашия професионален опит и умения. Не се колебайте да поискате подобна препоръка!

Това, което допълнително обединява потребителите на платформата, са групите по сходни бизнес интереси и общностите с различна професионална насоченост. Те са не само източник на нови контакти, но и там се обменя съдържание по конкретни теми, споделят се „добри практики“, разменят се съвети и актуална информация. Можете също така да последвате профилите на компаниите, от които се интересувате. 

Ако следвате стъпките дотук, ще изградите профил, който може да ви служи като много полезен инструмент в бъдеще.  Не забравяйте само още няколко подробности:

  • Обърнете внимание на настройките за поверителност и това кой и как вижда профила ви.
  • Разграничавайте социалните мрежи според целите, за които ги използвате, и помнете, че LinkedIn е платформа с професионална насоченост.
  • Бъдете активни - публикувайте, споделяйте, коментирайте и няма да останете незабелязани.
  • Поддържайте профила си актуален и възможно най-подробен. Не забравяйте, че всичко включено в него е ключова дума, по която потенциален работодател може да ви открие.

LinkedIn вече не е само вашата онлайн автобиография. Той е вашата дигитална репутация.

Успех!